Unsteady Aerodynamic Characteristics of a Vehicle subjected to Yaw-angle Fluctuation of Incoming Flow
流入風のヨー角変動を受ける車両の非定常空力特性
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234804
- Paper/Info type
- Forum Text (Online)
No.23-W7
- Pages
- 1-25(Total 25 p)
- Date of publication
- Jan 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- English
- Event
- JSAE Forum 2023 (Winter)
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 山下 太郎, 2) 加藤 千幸, 3) 山出 吉伸, 4) 今野 彰, 5) 槇原 孝文 |
Author(E) | 1) Taro Yamashita, 2) Chisachi Kato, 3) Yoshinobu Yamade, 4) Akira Konno, 5) Takafumi Makihara |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車株式会社, 2) 東京大学, 3) みずほリサーチ&テクノロジーズ, 4) みずほリサーチ&テクノロジーズ, 5) トヨタ自動車株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor Corporation, 2) Tokyo University, 3) Mizuho R&T, 4) Mizuho R&T, 5) Toyota Motor Corporation |
Abstract(J) | 近年重要になっている車両の空気抵抗低減には後部形状を絞ることが有効であるが,背反として横風時に走行安定性が悪くなることが知られている.本研究では,この背反解決に向けて,大規模なLarge eddy simulationを行い,ヨー角が変動する流入風に対して,車両に働く空気力の応答が遅れるメカニズムを明らかにする. Translation |
Abstract(E) | It is well known that a vehicle with low aerodynamic drag has poor crosswind stability against crosswind. In this study, mechanism of the phase delay of aerodynamic force due to yaw angle fluctuation of incoming flow is investigated by using large eddy simulation toward achieving both low aerodynamic drag and crosswind stability of a vehicle. |