Optimal Location Model of In-motion Wireless Power Transfer System Numerical Examples in Regional-scale and Urban-scale Regions
走行中ワイヤレス給電の最適配置モデル 広域および市街地における例
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234825
- Paper/Info type
- Forum Text (Online)
No.23-W10
- Pages
- 1-39(Total 39 p)
- Date of publication
- Jan 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Forum 2023 (Winter)
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 本間 裕大, 2) 長谷川 大輔, 3) 畑 勝裕, 4) 大口 敬 |
Author(E) | 1) Yudai Honma, 2) Daisuke Hasegawa, 3) Katsuhiro Hata, 4) Takashi Oguchi |
Affiliation(J) | 1) 東京大学, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) 東京大学 |
Affiliation(E) | 1) The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo |
Abstract(J) | 近年,低炭素モビリティの実現に向けて走行中無接点給電システム(WPTS)に注目が集まっている.本研究では,広域および市街地におけるWPTSの最適配置を決定する数理最適化モデルを紹介する.また,日本の高速道路および中規模都市の実データによる数値例を示し,WPTSの前向きなポテンシャルを議論する. Translation |
Abstract(E) | In-motion wireless power transfer systems (WPTSs) are currently attracting attention as a new power supply system for electric vehicles (EVs). This study aims to introduce a new mathematical model to determine the optimal locations of WPTSs in regional and urban areas. We also present a numerical example with real transportation data in Japan. The result demonstrates the positive potential of WPTS as an EV infrastructure. |