走行中ワイヤレス給電の最適配置モデル 広域および市街地における例
Optimal Location Model of In-motion Wireless Power Transfer System Numerical Examples in Regional-scale and Urban-scale Regions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234825
- 文献・情報種別
- フォーラムテキスト(オンライン)
No.23-W10
- 掲載ページ
- 1-39(Total 39 p)
- 発行年月
- 2024年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 自動車技術会フォーラム2023(冬季)
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 本間 裕大, 2) 長谷川 大輔, 3) 畑 勝裕, 4) 大口 敬 |
著者(英) | 1) Yudai Honma, 2) Daisuke Hasegawa, 3) Katsuhiro Hata, 4) Takashi Oguchi |
勤務先 | 1) 東京大学, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) 東京大学 |
勤務先(英) | 1) The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo |
抄録 | 近年,低炭素モビリティの実現に向けて走行中無接点給電システム(WPTS)に注目が集まっている.本研究では,広域および市街地におけるWPTSの最適配置を決定する数理最適化モデルを紹介する.また,日本の高速道路および中規模都市の実データによる数値例を示し,WPTSの前向きなポテンシャルを議論する. |
抄録(英) | In-motion wireless power transfer systems (WPTSs) are currently attracting attention as a new power supply system for electric vehicles (EVs). This study aims to introduce a new mathematical model to determine the optimal locations of WPTSs in regional and urban areas. We also present a numerical example with real transportation data in Japan. The result demonstrates the positive potential of WPTS as an EV infrastructure. 翻訳 |