Chassis Technology for the New MU-X
新型MU-X のシャシ技術について
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- Paper/Info type
- Isuzu Technical Journal
No.133
- Pages
- 28-33(Total 6 p)
- Date of publication
- Nov 2021
- Publisher
- Others, Unknown
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 論文 Translation |
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Category(E) | Technical Papers and Explanation |
Author(J) | 1) 渡邉 哲也, 2) 妹尾 太輔, 3) Anirut Patthanatheera, 4) Sutthirak Jantakram, 5) Panuwat Jahrupatrakorn, 6) Phapatsarrin Theerawichetkun, 7) Meenawat Butnil, 8) 井上 哲雄, 9) 原澤 哲也, 10) Rianpanya Fa-amnuypol, 11) Pongsathon Srisuwan, 12) Nithet Boonyoo, 13) 長澤 孝司, 14) 江原 秀和 |
Author(E) | 1) Tetsuya Watanabe, 2) Daisuke Senoo, 3) Anirut Patthanatheera, 4) Sutthirak Jantakram, 5) Panuwat Jahrupatrakorn, 6) Phapatsarrin Theerawichetkun, 7) Meenawat Butnil, 8) Tetsuo Inoue, 9) Tetsuya Harasawa, 10) Rianpanya Fa-amnuypol, 11) Pongsathon Srisuwan, 12) Nithet Boonyoo, 13) Koji Nagasawa, 14) Hidekazu Ehara |
Affiliation(J) | 1) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 2) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 3) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 4) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 5) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 6) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 7) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 8) いすゞ, 9) いすゞ, 10) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 11) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 12) いすゞテクニカルセンター・オブ・アジア, 13) いすゞ, 14) いすゞ |
Affiliation(E) | 1) Isuzu Technical Center of Asia, 2) Isuzu Technical Center of Asia, 3) Isuzu Technical Center of Asia, 4) Isuzu Technical Center of Asia, 5) Isuzu Technical Center of Asia, 6) Isuzu Technical Center of Asia, 7) Isuzu Technical Center of Asia, 8) ISUZU, 9) ISUZU, 10) Isuzu Technical Center of Asia, 11) Isuzu Technical Center of Asia, 12) Isuzu Technical Center of Asia, 13) ISUZU, 14) ISUZU |
Abstract(J) | MU-X では高い信頼性を持ったPPV 専用シャシを採用しており、新型において従前のシャシを活かし更に進化させた。今回の開発ではこれまでの高い信頼性を維持しつつ、グローバル市場における実路での高い操縦安定性と快適な乗心地、更に運転操作による疲労軽減など快適性を高次元で成立させた。本稿においては、次世代PPV として求められる各シャシ装置における開発概要について紹介する。 Translation |
Abstract(E) | This development will be carried out in the Thai and global markets while maintaining the high reliability of the past. A high level of comfort has been achieved, such as driving stability and riding comfort on actual roads, as well as reduced driving operation.This paper introduces the outline of development in each chassis device required for next-generation PPV. |