Research and Development of Vehicular Information Collection Platform for Rural Cellular Networks
公衆網整備途上環境を想定した車両情報収集プラットフォームの研究開発
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- Paper/Info type
- Suzuki Technical Review
No.47
- Pages
- 5-11(Total 7 p)
- Date of publication
- Mar 2021
- Publisher
- Others, Unknown
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 論文 Translation |
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Category(E) | Technical Papers and Explanation |
Author(J) | 1) 中西 徹洋, 2) 木全 崇, 3) 高木 雅裕, 4) 寺西 裕一 |
Author(E) | 1) Takashi Kimata, 2) Tetsuhiro Nakanishi, 3) Masahiro Takagi, 4) Yuuichi Teranishi |
Affiliation(J) | 1) スズキ, 2) 国立研究開発法人情報通信研究機構, 3) 国立研究開発法人情報通信研究機構, 4) 国立研究開発法人情報通信研究機構 |
Affiliation(E) | 1) SUZUKI, 2) National Institute of Information and Communications Technology, 3) National Institute of Information and Communications Technology, 4) National Institute of Information and Communications Technology |
Abstract(J) | 近年、社会的に注目が集まっているコネクテッドカーサービスは、車両を始めとしたさまざまなセンサからの情報収集、分析を可能とする。現在、数多く検討されているコネクテッドカーの実現方法は5G、LTEなどの高速かつ安定した無線通信を前提としているが、新興国のような公衆網が整備途上にある環境においては2Gなどの旧世代の規格が使用されるケースが多く、現状では提供可能なサービスが限定されてしまう課題がある。スズキは、それら公衆網整備途上環境における情報収集を低速なセルラ網通信と高速な通信が可能な車両間通信の組合わせによって効率的に行う方法を国立研究開発法人情報通信研究機構(以下、NICT)との共同研究にて検討している。本稿では、本共同研究の現在の研究・開発状況について述べる。 Translation |
Abstract(E) | Recently,connected car services have been attracting public attention. These services enable the collection and analysis a large amount of data from various sensors such as equipped in vehicles and transport infrastructures.These mechanisms are premised on high speed and stable wireless communication such as 5G and LTE. However,in environments where public networks are under development, e.g. emerging countries, former generation communication standards such as 2G are still used. This situation restricts the type of services. Suzuki have been developing a communication architecture for a practical use in the collaborative research with NICT. The architecture combines low-speed cellular network communication andhigh-speed vehicle-to-vehicle communication as an efficient information collection method for such environments. In this article, the current progress of the above collaborative research is described. |