Development of New Method for Internal Short-circuit Test of Lithium-ion Cell
リチウムイオン電池の内部短絡試験の新規手法開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214223
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.75 No.4
- Pages
- 76-81(Total 6 p)
- Date of publication
- Apr 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | ホットトピックス Translation |
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Category(E) | Hot Topics |
Author(J) | 1) 宮澤 健作, 2) 木山 明, 3) 濵崎 真一, 4) 石原 裕也 |
Author(E) | 1) Kensaku Miyazawa, 2) Akira Kiyama, 3) Shinichi Hamasaki, 4) Yuya Ishihara |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
Abstract(J) | リチウムイオン電池は,電池内部で導電性異物による短絡が発生した際の安全性を確認することが重要である.現在の強制内部短絡試験方法は,電池を解体した上で微小金属片を電極内部へ組み込む必要があるため,専門知識と技術が必要であった.そこで,電池の解体が不要な簡便な内部短絡試験手法を開発した. Translation |
Abstract(E) | For lithium-ion cells, it is very important to confirm the safety in the event of an internal short-circuit caused by the contamination of conductive particle inside the cell. In the current forced internal short-circuit test method, it needs to disassemble the cell and insert a minute metal particle inside the electrode. This test can not be carried out without expertise and skill. Therefore, we have developed a simple method that does not require cell disassembly. |