リチウムイオン電池の内部短絡試験の新規手法開発
Development of New Method for Internal Short-circuit Test of Lithium-ion Cell
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214223
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.4
- 掲載ページ
- 76-81(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 4月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 宮澤 健作, 2) 木山 明, 3) 濵崎 真一, 4) 石原 裕也 |
著者(英) | 1) Kensaku Miyazawa, 2) Akira Kiyama, 3) Shinichi Hamasaki, 4) Yuya Ishihara |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
抄録 | リチウムイオン電池は,電池内部で導電性異物による短絡が発生した際の安全性を確認することが重要である.現在の強制内部短絡試験方法は,電池を解体した上で微小金属片を電極内部へ組み込む必要があるため,専門知識と技術が必要であった.そこで,電池の解体が不要な簡便な内部短絡試験手法を開発した. |
抄録(英) | For lithium-ion cells, it is very important to confirm the safety in the event of an internal short-circuit caused by the contamination of conductive particle inside the cell. In the current forced internal short-circuit test method, it needs to disassemble the cell and insert a minute metal particle inside the electrode. This test can not be carried out without expertise and skill. Therefore, we have developed a simple method that does not require cell disassembly. 翻訳 |