Low Noise and Low Vibration Technology for Range Extender Electric Vehicle Powertrain
レンジエクステンダパワートレイン用低騒音・低振動化技術
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214406
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.75 No.6
- Pages
- 66-72(Total 7 p)
- Date of publication
- Jun 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | ハイブリッド技術:電動化を支え進化する内燃機関 Translation |
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Category(E) | Hybrid Vehicle Technologies: Evolution of IC Engines Through Electrifcation |
Author(J) | 1) 堀場 剛士, 2) 見須 博英 |
Author(E) | 1) Tsuyoshi Horiba, 2) Hirohide Misu |
Affiliation(J) | 1) エフ・イー・ヴイ・ジャパン, 2) エフ・イー・ヴイ・ジャパン |
Abstract(J) | 電気自動車の航続距離延長に対する解決策として,電気モータを駆動力、内燃機関を発電源とするレンジエクステンダーに対する関心が高まっている.一方,内燃機関の始動時や運転時に発生する騒音や振動に対する静粛性を確保することが課題となる.本稿では,車内音評価手法および低騒音・低振動化機構を紹介する. Translation |
Abstract(E) | Range extender is drawing attention as an option to extend driving distance, as opposed to battery electric vehicle, with electric motor as driving source and internal combustion engine as generating source. On the other hand, securing quietness due to vibration and noise produced from its internal combustion engine at start or in operation becomes an issue. This article describes an evaluation methodology of vehicle interior noise and a low noise and low vibration technology to compensate rotational fluctuation. |