レンジエクステンダパワートレイン用低騒音・低振動化技術
Low Noise and Low Vibration Technology for Range Extender Electric Vehicle Powertrain
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214406
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.6
- 掲載ページ
- 66-72(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ハイブリッド技術:電動化を支え進化する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | Hybrid Vehicle Technologies: Evolution of IC Engines Through Electrifcation 翻訳 |
著者 | 1) 堀場 剛士, 2) 見須 博英 |
著者(英) | 1) Tsuyoshi Horiba, 2) Hirohide Misu |
勤務先 | 1) エフ・イー・ヴイ・ジャパン, 2) エフ・イー・ヴイ・ジャパン |
抄録 | 電気自動車の航続距離延長に対する解決策として,電気モータを駆動力、内燃機関を発電源とするレンジエクステンダーに対する関心が高まっている.一方,内燃機関の始動時や運転時に発生する騒音や振動に対する静粛性を確保することが課題となる.本稿では,車内音評価手法および低騒音・低振動化機構を紹介する. |
抄録(英) | Range extender is drawing attention as an option to extend driving distance, as opposed to battery electric vehicle, with electric motor as driving source and internal combustion engine as generating source. On the other hand, securing quietness due to vibration and noise produced from its internal combustion engine at start or in operation becomes an issue. This article describes an evaluation methodology of vehicle interior noise and a low noise and low vibration technology to compensate rotational fluctuation. 翻訳 |