Human-centered Display UX that contributes to Feeling Safe
安心につながる人間中心の表示系UX
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- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214653
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.75 No.9
- Pages
- 46-50(Total 5 p)
- Date of publication
- Sep 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 次世代モビリティデザイン Translation |
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Category(E) | Next-generation Mobility Design |
Author(J) | 1) 坂井 あす郁, 2) 崔 晋海, 3) 金森 賢樹 |
Author(E) | 1) Asuka Sakai, 2) Choi Jinhae, 3) Motoki Kanamori |
Affiliation(J) | 1) デンソー, 2) デンソー, 3) デンソー |
Abstract(J) | 本稿では, コックピットの表示系の最適な情報配置を検討するため, 人間中心のアプローチで実施したVOC調査と視線計測実験の内容を紹介する. さらに, 人間中心の設計の概念を基にデンソーが開発に取り組む「Pillar to Pillar Display」がクルマの安心にどう貢献するかを説明する. Translation |
Abstract(E) | This article introduces the contents of VOC surveys and eye-gaze experiments conducted by a human-centered approach to examine the optimal information architecture of the cockpit display. In addition, it explains how the “Pillar to Pillar Display” by DENSO from a human-centered design contributes to feeling safe of the mobility system. |