安心につながる人間中心の表示系UX
Human-centered Display UX that contributes to Feeling Safe
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214653
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.9
- 掲載ページ
- 46-50(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 9月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 次世代モビリティデザイン |
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カテゴリ(英) | Next-generation Mobility Design 翻訳 |
著者 | 1) 坂井 あす郁, 2) 崔 晋海, 3) 金森 賢樹 |
著者(英) | 1) Asuka Sakai, 2) Choi Jinhae, 3) Motoki Kanamori |
勤務先 | 1) デンソー, 2) デンソー, 3) デンソー |
抄録 | 本稿では, コックピットの表示系の最適な情報配置を検討するため, 人間中心のアプローチで実施したVOC調査と視線計測実験の内容を紹介する. さらに, 人間中心の設計の概念を基にデンソーが開発に取り組む「Pillar to Pillar Display」がクルマの安心にどう貢献するかを説明する. |
抄録(英) | This article introduces the contents of VOC surveys and eye-gaze experiments conducted by a human-centered approach to examine the optimal information architecture of the cockpit display. In addition, it explains how the “Pillar to Pillar Display” by DENSO from a human-centered design contributes to feeling safe of the mobility system. 翻訳 |