Quietness Improvement Technologies for 100% Electric Drive Hybrid System Vehicle
100%電動駆動のハイブリッド車のNV性能開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214797
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.75 No.11
- Pages
- 96-100(Total 5 p)
- Date of publication
- Nov 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | ホットトピックス Translation |
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Category(E) | Hot Topics |
Author(J) | 1) 米山 沙紀, 2) 榎本 俊夫, 3) 桑田 敏久, 4) 菅沼 真一, 5) 小林 道央 |
Author(E) | 1) Saki Yoneyama, 2) Toshio Enomoto, 3) Toshihisa Kuwata, 4) Shinichi Suganuma, 5) Michio Kobayashi |
Affiliation(J) | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車, 5) 日産自動車 |
Abstract(J) | 100%電動駆動ハイブリッドシステム(以下e-POWER)は加速と静粛性の良さ、そして充電要らずの利便性を兼ね備えている。EVの静粛性に近づけるためエンジン制御見直しによる始動頻度の低減、回転数の最適設定、ロードノイズ推定に基づく始動タイミングの制御を開発した。 Translation |
Abstract(E) | 100% electric drive hybrid system, called e-POWER, has good acceleration, quietness and convenience of chargingless. New engine controls, reducing ENG on frequency, optimizing ENG speed and ENG on timing control according to road noise level have been developed for quietness improvement. |