Utilization of Mixed Reality - Mainly in the service technology area
Mixed Reality の活用─主にサービス技術領域での活用状況について
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224104
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.76 No.2
- Pages
- 54-59(Total 6 p)
- Date of publication
- Feb 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | CASEで変革する日本のものづくり Translation |
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Category(E) | Japanese Manufacturing Reformed in CASE |
Author(J) | 1) 栢野 浩一 |
Author(E) | 1) Koichi Kayano |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車 |
Abstract(J) | 一般的に、Mixed Reality技術を使用したエンジニアリングの例は数多くある。ただし、残念ながらカスタマーサービス技術分野での使用例はほとんどない。トヨタは現在、ディーラーでのMixed Reality技術の活用を実証している。本解説で、取り組み事例、結果、留意点について説明する。 Translation |
Abstract(E) | In general, there have been many examples of engineering using Mixed Reality technology. However, unfortunately, there are few examples of its use in the customer service field. Toyota is currently demonstrating the use of HoloLens 2 in dealerships. We will explain the case study, results, and points to keep in mind. |