Design and Validation of a Pushbelt CVT for Electrified Powertrains
電動パワートレインのためのベルト式無段変速機の開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224330
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.76 No.6
- Pages
- 70-73(Total 4 p)
- Date of publication
- Jun 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | EVコンポーネント技術の進化 Translation |
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Category(E) | Evolution of EV Component Technology |
Author(J) | 1) 本田 龍舞, 2) 木村 健 |
Author(E) | 1) Ryoma Honda, 2) Takeshi Kimura |
Affiliation(J) | 1) ボッシュ, 2) ボッシュ |
Abstract(J) | 将来のカーボンニュートラルなモビリティへの移行に伴い,電動パワートレインによる更なるソリューションが期待されている.効率,適応性,可変性,そして快適性といった電動パワートレインに対する高い要求は,無段変速機(CVT)に注目を向けさせることになる.なぜなら,CVTは高い車両性能を実現しながら,電動機を効率良い作動点で駆動することができるためである.本文では,電動パワートレインに最適化されたCVTを用いたソリューションを紹介し,Cセグメントから小型商用車までをカバーするモジュール化CVTの設計を提案し,KPIの改善とさらに広い可能性により,CVTは将来の電動パワートレインに貢献できることを紹介する Translation |
Abstract(E) | With the transition towards more climate-neutral mobility of the future, a further electric powertrain solutions is expected. Crucial requirements such as efficiency, adaptability, variability and comfort make the continuously variable trans-mission(CVT)interesting to look at. It supports a more energy-efficient use of electric motors, while providing the high vehicle performance level. This study presents optimized electric CVT solutions. A modular CVT design for electrified powertrains is proposed that covers the C-segment all the way to light commercial vehicle segments. KPI improvements and wide variety of possibilities make CVT a valuable contribution to a future of electric powertrains. |