電動パワートレインのためのベルト式無段変速機の開発
Design and Validation of a Pushbelt CVT for Electrified Powertrains
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224330
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.6
- 掲載ページ
- 70-73(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 6月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | EVコンポーネント技術の進化 |
---|---|
カテゴリ(英) | Evolution of EV Component Technology 翻訳 |
著者 | 1) 本田 龍舞, 2) 木村 健 |
著者(英) | 1) Ryoma Honda, 2) Takeshi Kimura |
勤務先 | 1) ボッシュ, 2) ボッシュ |
抄録 | 将来のカーボンニュートラルなモビリティへの移行に伴い,電動パワートレインによる更なるソリューションが期待されている.効率,適応性,可変性,そして快適性といった電動パワートレインに対する高い要求は,無段変速機(CVT)に注目を向けさせることになる.なぜなら,CVTは高い車両性能を実現しながら,電動機を効率良い作動点で駆動することができるためである.本文では,電動パワートレインに最適化されたCVTを用いたソリューションを紹介し,Cセグメントから小型商用車までをカバーするモジュール化CVTの設計を提案し,KPIの改善とさらに広い可能性により,CVTは将来の電動パワートレインに貢献できることを紹介する |
抄録(英) | With the transition towards more climate-neutral mobility of the future, a further electric powertrain solutions is expected. Crucial requirements such as efficiency, adaptability, variability and comfort make the continuously variable trans-mission(CVT)interesting to look at. It supports a more energy-efficient use of electric motors, while providing the high vehicle performance level. This study presents optimized electric CVT solutions. A modular CVT design for electrified powertrains is proposed that covers the C-segment all the way to light commercial vehicle segments. KPI improvements and wide variety of possibilities make CVT a valuable contribution to a future of electric powertrains. 翻訳 |