A scalable multi-kernel OS for Service Oriented Architecture
サービス指向アーキテクチャ (SOA) 向けスケーラブル・マルチーカーネルOS
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224334
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.76 No.6
- Pages
- 92-97(Total 6 p)
- Date of publication
- Jun 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | ホットトピックス Translation |
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Category(E) | Hot Topics |
Author(J) | 1) 権藤 正樹, 2) Michael Grabowski |
Author(E) | 1) Masaki Gondo, 2) Michael Grabowski |
Affiliation(J) | 1) イーソル, 2) eSOL |
Abstract(J) | コネクテッド、自動運転、シェアリングサービス、そして電動化されたモビリティは自動車開発者にとって大きなプレッシャーを生んでいる。将来の車両に搭載されるシステムは、高性能かつリアルタイムでなければならず、メニーコアなどハードウェアだけでは部分的にしか解決できない。ハードウェアの進化に合わせた、ソフトウェア側のOSレベルの基盤的な変化が求められている。 Translation |
Abstract(E) | Connected, autonomous, shared, and electric mobility is an enticing vision that places intense pressure on automotive innovators. The systems on-board tomorrow’s vehicles must deliver high performance with real-time determinism, which can be only partly met by new manycore processing hardware. A fundamental change at the OS level, adopting a distributed microkernel architecture, is also needed. |