Hydrogen Internal Combustion Engine for CO2 neutral transport
CO2ニュートラルな輸送を実現する水素内燃機関
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224642
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.76 No.12
- Pages
- 48-56(Total 1 p)
- Date of publication
- Dec 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 Translation |
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Category(E) | ICE contributes to carbon neutrality |
Author(J) | 1) 野寄 高宏 |
Author(E) | 1) Takahiro Noyori |
Affiliation(J) | 1) エイヴィエルジャパン |
Abstract(J) | 日本を含めた世界の多くの国々で、2050年までにCO2ニュートラルの達成を目指している。水素ICEは、CO2フリーで走行できる可能性があり、製造インフラへの投資を抑制し、早期に大量に市場に導入することで、迅速なCO2削減を可能にする。従って、水素ICEは、少なくともCO2ニュートラルな輸送を促進するための橋渡し的な技術となる。 Translation |
Abstract(E) | Many countries around the world, including Japan, aim to achieve carbon neutrality by 2050. A hydrogen fueled internal combustion engines can be operated CO2-free. In the future, the highest efficiency powertrains will be needed to keep the energy required for hydrogen production as low as possible and to extend the range of hydrogen vehicles. A hydrogen ICE offers advantages protecting already done investments in manufacturing infrastructure. It enables fast CO2 reduction by early market introduction in high volumes. Therefore, the hydrogen ICE will at least be a bridging technology to act as accelerator for CO2 neutral transportation. |