CO2ニュートラルな輸送を実現する水素内燃機関
Hydrogen Internal Combustion Engine for CO2 neutral transport
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224642
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.12
- 掲載ページ
- 48-56(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 |
---|---|
カテゴリ(英) | ICE contributes to carbon neutrality 翻訳 |
著者 | 1) 野寄 高宏 |
著者(英) | 1) Takahiro Noyori |
勤務先 | 1) エイヴィエルジャパン |
抄録 | 日本を含めた世界の多くの国々で、2050年までにCO2ニュートラルの達成を目指している。水素ICEは、CO2フリーで走行できる可能性があり、製造インフラへの投資を抑制し、早期に大量に市場に導入することで、迅速なCO2削減を可能にする。従って、水素ICEは、少なくともCO2ニュートラルな輸送を促進するための橋渡し的な技術となる。 |
抄録(英) | Many countries around the world, including Japan, aim to achieve carbon neutrality by 2050. A hydrogen fueled internal combustion engines can be operated CO2-free. In the future, the highest efficiency powertrains will be needed to keep the energy required for hydrogen production as low as possible and to extend the range of hydrogen vehicles. A hydrogen ICE offers advantages protecting already done investments in manufacturing infrastructure. It enables fast CO2 reduction by early market introduction in high volumes. Therefore, the hydrogen ICE will at least be a bridging technology to act as accelerator for CO2 neutral transportation. 翻訳 |