Perspectives for Ammonia Use in Spark-Ignition Engines
火花点火機関におけるアンモニア使用の展望
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224643
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.76 No.12
- Pages
- 58-63(Total 1 p)
- Date of publication
- Dec 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 Translation |
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Category(E) | ICE contributes to carbon neutrality |
Author(J) | 1) ゴンザレス ファン, 2) 荒木 幹也, 3) 志賀 聖一 |
Author(E) | 1) Juan C.González Palencia, 2) Mikiya Araki, 3) Seiichi Shiga |
Affiliation(J) | 1) 群馬大学大学院, 2) 群馬大学大学院, 3) 群馬総合カレッジ太田工科専門学校 |
Abstract(J) | 内燃機関でアンモニアを使用することで,エネルギーシステムのCO2排出量の削減できる可能性がある.しかし,アンモニアの燃焼速度が遅いため,火花点火機関の安定運転が困難となる.本解説記事では,アンモニアを用いた火花点火機関の安定運転に関する対策として,1)デュアルフューエル運転,2)圧縮比の増加の2つの方法を紹介した. Translation |
Abstract(E) | Ammonia use in internal combustion engines can contribute to achieve deep decarbonization of the energy system in the short-term. However, stable operation of internal combustion engines using ammonia is difficult due to its low burning velocity. In this commentary article, strategies for achieving stable operation under part load of spark-ignition engines using ammonia are presented, focusing on: 1)dual fuel operation using methane and hydrogen as auxiliary fuels; and 2)increased compression ratio. Combining increased compression ratio with dual fuel operation using hydrogen produced from ammonia dissociation can be an attractive solution for stable operation of spark-ignition engines using ammonia under part load. |