火花点火機関におけるアンモニア使用の展望
Perspectives for Ammonia Use in Spark-Ignition Engines
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224643
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.12
- 掲載ページ
- 58-63(Total 1 p)
- 発行年月
- 2022年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | カーボンニュートラルに貢献する内燃機関 |
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カテゴリ(英) | ICE contributes to carbon neutrality 翻訳 |
著者 | 1) ゴンザレス ファン, 2) 荒木 幹也, 3) 志賀 聖一 |
著者(英) | 1) Juan C.González Palencia, 2) Mikiya Araki, 3) Seiichi Shiga |
勤務先 | 1) 群馬大学大学院, 2) 群馬大学大学院, 3) 群馬総合カレッジ太田工科専門学校 |
抄録 | 内燃機関でアンモニアを使用することで,エネルギーシステムのCO2排出量の削減できる可能性がある.しかし,アンモニアの燃焼速度が遅いため,火花点火機関の安定運転が困難となる.本解説記事では,アンモニアを用いた火花点火機関の安定運転に関する対策として,1)デュアルフューエル運転,2)圧縮比の増加の2つの方法を紹介した. |
抄録(英) | Ammonia use in internal combustion engines can contribute to achieve deep decarbonization of the energy system in the short-term. However, stable operation of internal combustion engines using ammonia is difficult due to its low burning velocity. In this commentary article, strategies for achieving stable operation under part load of spark-ignition engines using ammonia are presented, focusing on: 1)dual fuel operation using methane and hydrogen as auxiliary fuels; and 2)increased compression ratio. Combining increased compression ratio with dual fuel operation using hydrogen produced from ammonia dissociation can be an attractive solution for stable operation of spark-ignition engines using ammonia under part load. 翻訳 |