Auxiliary Brake Apparatus by Air Compression and Release to Secure the Reliability of Heavy Duty FCV Truck Braking
大型FCVトラックの制動信頼性確保のための空気圧縮開放式補助ブレーキ
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20244242
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.78 No.4
- Pages
- 24-29(Total 6 p)
- Date of publication
- Apr 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | カーボンニュートラルに資する熱・流体技術 Translation |
---|---|
Category(E) | Thermofluid Technology Contributes to Carbon Neutrality |
Author(J) | 1) 藤田 壽憲, 2) 柴山 尚士 |
Author(E) | 1) Toshinori Fujita, 2) Takashi Shibayama |
Affiliation(J) | 1) 東京電機大学, 2) 東京電機大学 |
Abstract(J) | 回生ブレーキはバッテリーが満充電になった時や、電気的な故障が発生した時や、冷却用電動ポンプ等の冷却系の故障が発生したときには利用できないという不安定性の課題を有している。したがって大型FCVトラックの安全を確保するためには何らかの機械的な信頼性の高い補助ブレーキが必須である。その課題を解決する方策としては、空気圧縮開放式のブレーキ装置が適している。 Translation |
Abstract(E) | The regenerative brake is not stable because it can not be available if the battery SOP is full or some severe malfunction state such as electrical failure or cooling system failure. So, some mechanical reliable auxiliary brake apparatus is inevitable for heavy duty FCV truck to secure safety. Brake apparatus by air compression and release is suitable for solving the issue. |