HCCI Combustion Model for Transient Operation on Gasoline Engine
過渡運転に適用可能なガソリンHCCIのモデリング
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- Publication code
- 20214194
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.52 No.2
- Pages
- 444-449(Total 6 p)
- Date of publication
- Mar 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 飯田 晋也, 2) 葛 晰遥, 3) 三角 春樹, 4) 伊藤 直也, 5) 山川 正尚 |
Author(E) | 1) Shinya Iida, 2) Xiyao Ge, 3) Haruki Misumi, 4) Naoya Ito, 5) Masahisa Yamakawa |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ |
Abstract(J) | ガソリンHCCIエンジンの過渡制御MBDのため,MILSプラントモデルに適用するHCCI燃焼モデルを開発した.単気筒エンジン実験と数値解析から,HCCIの燃焼期間が筒内の温度差に由来する着火遅れ差で説明できることを明らかにし,壁面低温部の温度履歴から燃焼終了を特定するため3領域モデルの構成とした. Translation |
Abstract(E) | HCCI combustion model has been constructed for development of switching strategy from SI to HCCI. An engine test indicated the differences of heat release between steady and transient on HCCI operation. It analyzed with CFD and chemical kinetics calculation that the change of heat release derives from the wall heat transfer. In-cylinder space is divided into three zones so that the combustion end timing might be characterized from a state transition in a low temperature region near the chamber wall. |