過渡運転に適用可能なガソリンHCCIのモデリング
HCCI Combustion Model for Transient Operation on Gasoline Engine
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20214194
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 444-449(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 飯田 晋也, 2) 葛 晰遥, 3) 三角 春樹, 4) 伊藤 直也, 5) 山川 正尚 |
著者(英) | 1) Shinya Iida, 2) Xiyao Ge, 3) Haruki Misumi, 4) Naoya Ito, 5) Masahisa Yamakawa |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ |
抄録 | ガソリンHCCIエンジンの過渡制御MBDのため,MILSプラントモデルに適用するHCCI燃焼モデルを開発した.単気筒エンジン実験と数値解析から,HCCIの燃焼期間が筒内の温度差に由来する着火遅れ差で説明できることを明らかにし,壁面低温部の温度履歴から燃焼終了を特定するため3領域モデルの構成とした. |
抄録(英) | HCCI combustion model has been constructed for development of switching strategy from SI to HCCI. An engine test indicated the differences of heat release between steady and transient on HCCI operation. It analyzed with CFD and chemical kinetics calculation that the change of heat release derives from the wall heat transfer. In-cylinder space is divided into three zones so that the combustion end timing might be characterized from a state transition in a low temperature region near the chamber wall. 翻訳 |