Investigation of Improvement of Lean Limit in an DI Gasoline Engine
直噴エンジンの希薄限界向上に関する検討
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- Publication code
- 20214256
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.52 No.3
- Pages
- 645-652(Total 8 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 草壁 亮, 2) 南波 昇吾, 3) 大場 久浩, 4) 林 智敏 |
Author(E) | 1) Ryo Kusakabe, 2) Shogo Namba, 3) Hisahiro Oba, 4) Zhimin Lin |
Affiliation(J) | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立Astemo, 4) 日立Astemo |
Abstract(J) | 直噴ガソリンエンジンの熱効率向上のため、空気流動、点火エネルギー、燃料圧力、インジェクタの多段噴射が希薄限界に与える影響を検討した。これらのパラメータの組合せにより空気過剰率λ2.01、NOx0.44g/kWhを達成した.さらに、CFDにより、希薄限界に影響を与える要因を分析した結果を報告する。 Translation |
Abstract(E) | In order to improve thermal efficiency of gasoline engines, effect on lean limit by design parameters which are air-motion, ignition energy, high fuel pressure and multiple injection of DI injector were investigated. In this report, the combination of these parameters can achieve lambda 2.01 and reduce engine-out NOx to 0.44g/kWh. Furthermore, CFD helped us to understand which factors affect the improvement of lean limit. |