直噴エンジンの希薄限界向上に関する検討
Investigation of Improvement of Lean Limit in an DI Gasoline Engine
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- 文献番号
- 20214256
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 645-652(Total 8 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 草壁 亮, 2) 南波 昇吾, 3) 大場 久浩, 4) 林 智敏 |
著者(英) | 1) Ryo Kusakabe, 2) Shogo Namba, 3) Hisahiro Oba, 4) Zhimin Lin |
勤務先 | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立Astemo, 4) 日立Astemo |
抄録 | 直噴ガソリンエンジンの熱効率向上のため、空気流動、点火エネルギー、燃料圧力、インジェクタの多段噴射が希薄限界に与える影響を検討した。これらのパラメータの組合せにより空気過剰率λ2.01、NOx0.44g/kWhを達成した.さらに、CFDにより、希薄限界に影響を与える要因を分析した結果を報告する。 |
抄録(英) | In order to improve thermal efficiency of gasoline engines, effect on lean limit by design parameters which are air-motion, ignition energy, high fuel pressure and multiple injection of DI injector were investigated. In this report, the combination of these parameters can achieve lambda 2.01 and reduce engine-out NOx to 0.44g/kWh. Furthermore, CFD helped us to understand which factors affect the improvement of lean limit. 翻訳 |