The 2nd Generation Electric Powertrain for 100% Electric Drive Hybrid Vehicle
第2世代の100%電動駆動ハイブリッド車用電動パワートレイン
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215206
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.46-21
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 大西 利武, 2) 玉井 克典, 3) 佐々木 広明, 4) 仲田 徹, 5) 早川 和宏, 6) 田中 章博 |
---|---|
Author(E) | 1) Toshitake Onishi, 2) Katsunori Tamai, 3) Hiroaki Sasaki, 4) Toru Nakada, 5) Kazuhiro Hayakawa, 6) Akihiro Tanaka |
Affiliation(J) | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車, 5) 日産自動車, 6) 日産自動車 |
Affiliation(E) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor, 5) Nissan Motor, 6) Nissan Motor |
Abstract(J) | 新型コンパクトカー向けに新たに第2世代の100%電動駆動ハイブリッド車用電動パワートレインを開発し、以下3項目の技術を適用した。小型軽量化を狙ったインバータ・モータの機電一体化・効率向上を狙った鉄損を低減する磁気回路・同じく効率向上を狙った中、高回転域での効率改善制御。これらについて報告する。 Translation |
Abstract(E) | 2nd generation electric powertrain for 100% electric drive hybrid vehicle was newly developed and applied to the new compact vehicle. Following 3 technologies were developed and adopted to this powertrain. The inverter directly mounted on the traction motor structure for weight and volume reduction, the iron loss reduction magnetic circuit for efficiency improvement, and new motor control for efficiency improvement at middle or high speed rotation. |