Development of Visualization Method for Body Deformation in Actual Driving Condition
走行時の車体変形可視化技術の開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215263
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.59-21
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 中野 陽平, 2) 北原 陽一郎, 3) 田中 祐充, 4) 伊藤 司, 5) 鄭 宏彬 |
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Author(E) | 1) Yohei Nakano, 2) Yoichiro Kitahara, 3) Masamitsu Tanaka, 4) Tsukasa Ito, 5) Hongbin Zheng |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ |
Affiliation(E) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda |
Abstract(J) | 従来から車体剛性の操安性能への影響が報告がされてきたが、広域の計測が困難であり、走行中の詳細な車体変形や仕様変更の効果について明らかでない部分が多い。今回、数千点の計測可能な光ファイバ歪センサにより、広域かつ詳細な車体変形の計測を可能にし、補強による走行中の捩り変形低減効果を定量的に明らかにした。 Translation |
Abstract(E) | Effect of body stiffness for steering stability has been reported. However, it is difficult to measure body deformation over a wide area, there are unclear parts about body deformation and effect of changing stiffness in actual driving condition. In this study, we measured wide area and detailed body deformation using optical fiber strain sensor. And, revealed quantitative reduction effect for torsional deformation by stiffener. |