走行時の車体変形可視化技術の開発
Development of Visualization Method for Body Deformation in Actual Driving Condition
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20215263
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.59-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年春季大会【オンライン開催】
書誌事項
著者 | 1) 中野 陽平, 2) 北原 陽一郎, 3) 田中 祐充, 4) 伊藤 司, 5) 鄭 宏彬 |
---|---|
著者(英) | 1) Yohei Nakano, 2) Yoichiro Kitahara, 3) Masamitsu Tanaka, 4) Tsukasa Ito, 5) Hongbin Zheng |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ |
勤務先(英) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda |
抄録 | 従来から車体剛性の操安性能への影響が報告がされてきたが、広域の計測が困難であり、走行中の詳細な車体変形や仕様変更の効果について明らかでない部分が多い。今回、数千点の計測可能な光ファイバ歪センサにより、広域かつ詳細な車体変形の計測を可能にし、補強による走行中の捩り変形低減効果を定量的に明らかにした。 |
抄録(英) | Effect of body stiffness for steering stability has been reported. However, it is difficult to measure body deformation over a wide area, there are unclear parts about body deformation and effect of changing stiffness in actual driving condition. In this study, we measured wide area and detailed body deformation using optical fiber strain sensor. And, revealed quantitative reduction effect for torsional deformation by stiffener. 翻訳 |