The Method to Maintain Driver's Readiness while using Advanced Driving Assistance System
高度運転支援システム使用時のドライバのReadiness維持手法
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215285
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.63-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 吉田 智幸, 2) 日下部 貴規, 3) 西村 直樹, 4) 澤井 俊一郎, 5) 原 弘一, 6) 原 健一郎 |
---|---|
Author(E) | 1) Tomoyuki Yoshida, 2) Takanori Kusakabe, 3) Naoki Nishimura, 4) Shunichiroh Sawai, 5) Koichi Hara, 6) Kenichiroh Hara |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) Woven Core, 4) Woven Core, 5) Woven Core, 6) Woven Core |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Woven Core, 4) Woven Core, 5) Woven Core, 6) Woven Core |
Abstract(J) | SAE自動化レベル2相当の高度運転支援では、ドライバはReadinessを維持しながら周辺監視を続け,必要に応じてオーバーライドを行なう必要がある.本報では,ドライバの脇見が検出された際のドライバへの働きかけ方の違いによるReadinessへの影響をDSを使って評価したので報告する. Translation |
Abstract(E) | Driver while using advanced driving assistance system equivalent to level 2 of driving automation defined by SAE J3016 needs to maintain readiness and observe around and takeover, if necessary. We report DS test result that the difference of method to encourage when detecting to look aside affects driver’s readiness. |