Development of Mild Hybrid System Technology
マイルドハイブリッドのシステム技術開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215326
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.72-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 楊 殿宇, 2) 吉田 勝正, 3) 湯原 将光, 4) 宇都宮 隆, 5) 庄司 明, 6) 三好 誠治 |
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Author(E) | 1) Tenyu Yan, 2) Katsumasa Yoshida, 3) Masamitsu Yuhara, 4) Takashi Utsunomiya, 5) Akira Shoji, 6) Seiji Miyoshi |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ |
Affiliation(E) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda, 6) Mazda |
Abstract(J) | 減速時の回生エネルギーの向上やエンジン停止領域の拡大による燃費改善などを狙いとして、マイルドハイブリッドシステムを新たに開発した。本講演では、中核デバイスであるバッテリ技術を中心に報告する。 Translation |
Abstract(E) | New mild hybrid system has been developed for fuel efficiency improvement by increasing regenerative energy during deceleration and expanding the engine stop area. In this presentation, the battery technology will be mainly reported. |