Application of Engaged Normal Mode for Reducing Radiation Noise of In-Line 3-Cylinder Engine
エンゲージド固有モードを活用した直列3気筒エンジンの放射音低減検討
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216106
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.104-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 川手 大樹, 2) 酒井 和人 |
---|---|
Author(E) | 1) Taiki Kawate, 2) Kazuhito Sakai |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor |
Abstract(J) | エンゲージド固有モードにより,実働計算時に近い固有モードに基づく定量的寄与分析が可能となった.エンゲージド固有モードを直列3気筒エンジンに適用した結果,振動低減に寄与するクランクシャフトの振動モードが明確になった.また,最適化技術と組合せ,実エンジンにて,振動および放射音の低減を実証した. Translation |
Abstract(E) | Application of “Engaged Normal Mode” enables quantitative contribution analysis based on the crankshaft eigenmode, which is close to the one on operational condition. Major eigenmodes which are dominant to the reduction of vibration has been specified when applying the concept to an in-line 3-cylinder engine. Integration of the knowledge into optimization technique realized the reduction of vibration and noise radiation on the experimental result. |