エンゲージド固有モードを活用した直列3気筒エンジンの放射音低減検討
Application of Engaged Normal Mode for Reducing Radiation Noise of In-Line 3-Cylinder Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216106
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.104-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 川手 大樹, 2) 酒井 和人 |
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著者(英) | 1) Taiki Kawate, 2) Kazuhito Sakai |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor |
抄録 | エンゲージド固有モードにより,実働計算時に近い固有モードに基づく定量的寄与分析が可能となった.エンゲージド固有モードを直列3気筒エンジンに適用した結果,振動低減に寄与するクランクシャフトの振動モードが明確になった.また,最適化技術と組合せ,実エンジンにて,振動および放射音の低減を実証した. |
抄録(英) | Application of “Engaged Normal Mode” enables quantitative contribution analysis based on the crankshaft eigenmode, which is close to the one on operational condition. Major eigenmodes which are dominant to the reduction of vibration has been specified when applying the concept to an in-line 3-cylinder engine. Integration of the knowledge into optimization technique realized the reduction of vibration and noise radiation on the experimental result. 翻訳 |