The Influence of Connecting-Rod I Beam Section Specification on Combustion Induced Vibration
コンロッド肉抜き部形状がディーゼルエンジンの燃焼起因振動に与える影響
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216109
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.104-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 小口 瞳史, 2) 三上 真人, 3) 西川 智博 |
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Author(E) | 1) Hitoshi Oguchi, 2) Masato Mikami, 3) Chihiro Nishikawa |
Affiliation(J) | 1) 山口大学大学院, 2) 山口大学大学院, 3) 本田技研工業 |
Affiliation(E) | 1) Yamaguchi University, 2) Yamaguchi University, 3) Honda Motor |
Abstract(J) | コンロッド肉抜き部形状を変更することによりピストン-コンロッド連成振動の固有振動数を変化させ,それが燃焼起因振動に与える影響を,実機実験とシミュレーション双方により解析した. Translation |
Abstract(E) | By changing the specification of connecting-rod I beam section, we shifted the natural frequencies of the piston-connecting-rod-coupled vibration and we analyzed the influence of this changing on the combustion induced vibration by both experiment and simulation. |