The New High Efficiency 1.5L 3cylinder Engine Development with Variable Compression Ratio Technology
新型 高効率1.5L 3気筒 可変圧縮比エンジン開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216115
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.106-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 松岡 一哉, 2) 木賀 新一, 3) 土屋 順久, 4) 山田 幸誉, 5) 安藤 太一 |
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Author(E) | 1) Kazuya Matsuoka, 2) Shinichi Kiga, 3) Yorihisa Tsuchiya, 4) Yukiyo Yamada, 5) Taichi Andou |
Affiliation(J) | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車, 5) 日産自動車 |
Affiliation(E) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor, 5) Nissan Motor |
Abstract(J) | 世界で初めて量産化した可変圧縮比エンジン「VC-T」をさらに進化させ,高出力を維持したまま,より低燃費・低エミッションを実現し,Low Pressure EGRを組み合わせた 1.5L 3気筒,KR15DDTエンジンを開発した.本エンジンに搭載されている新技術について報告をする Translation |
Abstract(E) | The new 1.5L 3 cylinder KR15DDT engine has been developed. This engine represents the further evolution of the variable compression ratio technology VC-Turbo, which Nissan was ahead of the world in adopting in a mass-produced engine. In this paper, we will introduce the KR15DDT engine and its technologies, with a focus on the VC-Turbo and cooled-EGR systems. |