A Study on Rebreathing HCCI Engine Control using a Nonlinear Model
排気二度開きHCCIエンジンの非線形モデルを用いた制御に関する研究
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216119
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.107-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 竹下 明宏, 2) 山崎 由大, 3) 武藤 充宏, 4) 疋田 孝幸, 5) 藤井 拓磨 |
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Author(E) | 1) Akihiro Takeshita, 2) Yudai Yamasaki, 3) Mitsuhiro Muto, 4) Takayuki Hikita, 5) Takuma Fujii |
Affiliation(J) | 1) 東京大学大学院, 2) 東京大学大学院, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ |
Affiliation(E) | 1) The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda |
Abstract(J) | 排気二度開きHCCIエンジンを対象に,非線形性を有する離散化モデルを構築し,そのモデルを用いた制御を行った.設計した制御器は燃料噴射量とバルブタイミングによってエンジン出力と最大圧力上昇率を制御するものとなっている.LPVモデルと非線形モデルを組み合わせ,計算負荷低減と過渡性能向上の両立を可能にした. Translation |
Abstract(E) | In this study, a nonlinear discrete model for rebreathing HCCI engines was developed, and engine control was performed based on the model. The constructed controller controlled the indicated mean effective pressure and maximum pressure rise rate by the fuel injection quantity and intake valve timing. Using both a LPV model and the nonlinear model in the controller made it possible to reduce the computational load and improve the transient performance. |