Proposal of a Control Interface that Improves Controllability of Narrow Tilting Vehicles (First Report)
リーンビークルの操作性を向上させる操作インターフェースの提案(第1報)
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216142
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.112-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 岡崎 大地, 2) 荒木 敬造, 3) 郭 鐘聲, 4) 須田 義大 |
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Author(E) | 1) Daichi Okazaki, 2) Keizo Araki, 3) Jongseong Gwak, 4) Yoshihiro Suda |
Affiliation(J) | 1) 東京大学, 2) アイシン, 3) 東京大学, 4) 東京大学 |
Affiliation(E) | 1) The University of Tokyo, 2) AISIN, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo |
Abstract(J) | リーンビークル (Narrow Tilting Vehicle, NTV)は,ドライバの操作入力が車両の傾きという形で車両挙動に反映される点で,従来の自動車と異なる.本研究では,NTV操作時のドライバ受容性の向上を目的に,NTVの運動特性により適した操作インターフェースを提案し,その操作性を車両挙動と官能評価の二点から考察する. Translation |
Abstract(E) | NTVs (Narrow Tilting Vehicles) are different from traditional automobiles in that driver inputs dictate the tilting of the vehicle rather than the steering. To improve driver acceptability of NTVs, a new control interface that is better suited for NTV is proposed and its controllability is investigated through analysis of vehicle behavior and subjective evaluation. |