リーンビークルの操作性を向上させる操作インターフェースの提案(第1報)
Proposal of a Control Interface that Improves Controllability of Narrow Tilting Vehicles (First Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216142
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.112-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 岡崎 大地, 2) 荒木 敬造, 3) 郭 鐘聲, 4) 須田 義大 |
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著者(英) | 1) Daichi Okazaki, 2) Keizo Araki, 3) Jongseong Gwak, 4) Yoshihiro Suda |
勤務先 | 1) 東京大学, 2) アイシン, 3) 東京大学, 4) 東京大学 |
勤務先(英) | 1) The University of Tokyo, 2) AISIN, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo |
抄録 | リーンビークル (Narrow Tilting Vehicle, NTV)は,ドライバの操作入力が車両の傾きという形で車両挙動に反映される点で,従来の自動車と異なる.本研究では,NTV操作時のドライバ受容性の向上を目的に,NTVの運動特性により適した操作インターフェースを提案し,その操作性を車両挙動と官能評価の二点から考察する. |
抄録(英) | NTVs (Narrow Tilting Vehicles) are different from traditional automobiles in that driver inputs dictate the tilting of the vehicle rather than the steering. To improve driver acceptability of NTVs, a new control interface that is better suited for NTV is proposed and its controllability is investigated through analysis of vehicle behavior and subjective evaluation. 翻訳 |