Effect of Resistance Spot Weld LME Crack Occurred in Hat Section Parts on its Performance
ハット断面部品に発生した抵抗スポット溶接部LME割れが部品性能に及ぼす影響
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216153
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.114-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 水谷 紀正, 2) 斉藤 賢司, 3) 前田 恭平, 4) 鈴木 励一 |
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Author(E) | 1) Norimasa Mizutani, 2) Kenji Saito, 3) Kyouhei Maeda, 4) Reiichi Suzuki |
Affiliation(J) | 1) 神戸製鋼所, 2) 神戸製鋼所, 3) 神戸製鋼所, 4) 神戸製鋼所 |
Affiliation(E) | 1) Kobe Steel, 2) Kobe Steel, 3) Kobe Steel, 4) Kobe Steel |
Abstract(J) | 高張力溶融亜鉛めっき鋼板の抵抗溶接で発生するLME割れに関して,TPレベルでの検討にて継手強度を低下しうることが報告されているが,実部品形状での影響について検討した例はほとんどない.本報では,ハット部品の溶接部に意図的にLME割れを発生させ,更に衝突入力を与え影響を確認したので,その結果を報告する. Translation |
Abstract(E) | It has been reported that LME cracking in resistance welding of high tensile hot-dip zinc-coated steel sheets can reduce joint strength at the TP level, but there have been few studies on the effect on the shape of actual parts. In this paper, LME cracking was intentionally generated in the weld zone of the hat part, and the impact input was given to confirm the effect. |