Introduction of New Aero-Acoustic Wind Tunnel for Improvement of Vehicle Aerodynamic and Aero-Acoustic Performance
車両の空力,風音性能の向上を図る新型低騒音風洞の紹介
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216162
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.116-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 竹田 智明, 2) 濱本 直樹, 3) 小坂 一祥, 4) 平出 昂, 5) 日高 文泰 |
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Author(E) | 1) Tomoaki Takeda, 2) Naoki Hamamoto, 3) Kazuyoshi Kosaka, 4) Ko Hirade, 5) Fumiyasu Hidaka |
Affiliation(J) | 1) 三菱自動車工業, 2) 三菱自動車工業, 3) 三菱重工機械システム, 4) 三菱重工機械システム, 5) 三菱重工機械システム |
Affiliation(E) | 1) Mitsubishi Motors, 2) Mitsubishi Motors, 3) Mitsubishi Heavy Industries Machinery Systems, 4) Mitsubishi Heavy Industries Machinery Systems, 5) Mitsubishi Heavy Industries Machinery Systems |
Abstract(J) | 三菱自動車では5belt式ローリングロードシステムを備えた低騒音風洞を2020年4月に稼働し,高精度の空力&風音開発を実施している.本講演では,新型低騒音風洞の形状,性能,付属設備について紹介する. Translation |
Abstract(E) | A new aero-acoustic wind tunnel with a 5-belt rolling road system has been operated by Mitsubishi Motors Corporation since April 2020, aerodynamic and wind noise performance are developed with high precision. This lecture, a new aero-acoustic wind tunnel shape, performance and additional equipment are introduced. |