Development of Thick DLC Coated Piston Ring for Stainless Steel Thermal Spray Coating of Cylinder Bores
ステンレス溶射ボアに対応した厚膜DLCピストンリングの開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216178
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.120-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 平山 勇人, 2) 柴田 大輔, 3) 内海 貴人, 4) 樋口 毅, 5) 野間 俊, 6) 篠原 章郎 |
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Author(E) | 1) Hayato Hirayama, 2) Daisuke Shibata, 3) Yoshito Utsumi, 4) Tsuyoshi Higuchi, 5) Takashi Noma, 6) Akio Shinohara |
Affiliation(J) | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車, 5) 日産自動車, 6) リケン |
Affiliation(E) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor, 5) Nissan Motor, 6) RIKEN |
Abstract(J) | ステンレス溶射ボアに対応した厚膜水素フリーDLCコーティングを適用したピストンリングを開発した.DLCコーティングの摩耗が,摩耗粉微粒子によるアブレイシブ摩耗であることを発見し,対策としてDLCの硬度を低下させ,摺動部の局所的な面圧を下げることにより課題を解決した. Translation |
Abstract(E) | A piston ring coated with FCVA(Filtered Cathodic Vacuum Arc)thick hydrogen-free DLC coating was developed for a stainless steel thermal spray coating bores. It was discovered that the wear of the DLC coating was due to abrasive wear caused by wear debris particles. This concern was resolved by decreasing the hardness of the DLC and reducing the local surface pressure of the sliding area. |