ステンレス溶射ボアに対応した厚膜DLCピストンリングの開発
Development of Thick DLC Coated Piston Ring for Stainless Steel Thermal Spray Coating of Cylinder Bores
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216178
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.120-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 平山 勇人, 2) 柴田 大輔, 3) 内海 貴人, 4) 樋口 毅, 5) 野間 俊, 6) 篠原 章郎 |
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著者(英) | 1) Hayato Hirayama, 2) Daisuke Shibata, 3) Yoshito Utsumi, 4) Tsuyoshi Higuchi, 5) Takashi Noma, 6) Akio Shinohara |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車, 5) 日産自動車, 6) リケン |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor, 5) Nissan Motor, 6) RIKEN |
抄録 | ステンレス溶射ボアに対応した厚膜水素フリーDLCコーティングを適用したピストンリングを開発した.DLCコーティングの摩耗が,摩耗粉微粒子によるアブレイシブ摩耗であることを発見し,対策としてDLCの硬度を低下させ,摺動部の局所的な面圧を下げることにより課題を解決した. |
抄録(英) | A piston ring coated with FCVA(Filtered Cathodic Vacuum Arc)thick hydrogen-free DLC coating was developed for a stainless steel thermal spray coating bores. It was discovered that the wear of the DLC coating was due to abrasive wear caused by wear debris particles. This concern was resolved by decreasing the hardness of the DLC and reducing the local surface pressure of the sliding area. 翻訳 |