Research on Performance Improvement of HHC-SCR System by Fuel Reforming
燃料改質によるHC-SCRの性能向上
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216190
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.123-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 磯野 成美, 2) 佐藤 信也, 3) 平林 浩, 4) 林崎 圭一, 5) 井上 博史, 6) 長谷川 匠 |
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Author(E) | 1) Narumi Isono, 2) Shinya Sato, 3) Hiroshi Hirabayashi, 4) Keiichi Hayashizaki, 5) Hiroshi Inoue, 6) Takumi Hasegawa |
Affiliation(J) | 1) 日野自動車, 2) 日野自動車, 3) 日野自動車, 4) 日野自動車, 5) HKT, 6) HKT |
Affiliation(E) | 1) Hino Mortors, 2) Hino Mortors, 3) Hino Mortors, 4) Hino Mortors, 5) HKT, 6) HKT |
Abstract(J) | 大気環境のさらなる改善のためにディーゼル排出ガスからの大幅なNOx低減が求められる中,軽油を還元剤としたHC-SCRシステムの性能向上を検討した.NOxと軽油の反応性を高めることを狙い,その手法として触媒による軽油の改質に着目した.燃料改質を用いてNOx低減に有効な成分を生成させることによるHC-SCRのNOx低減効果を報告する. Translation |
Abstract(E) | Significant NOx reduction from diesel emissions is required to further improve the air environment. HC-SCR using diesel fuel as a reducing agent for NOx has been studying to enhance NOx reduction performance.Catalyst reforming of a diesel fuel was focused on to increase the reactivity between NOx and HC species such as a diesel fuel.The effect on NOx reduction of HC-SCR by creating new reducing agents using some reforming catalysts was reported. |