Research on Application of Electric Road System to Heavy-Duty Trucks
走行中充電システムの大型車両への適用化検討
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216195
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.124-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 田島 孝光, 2) 野口 渉, 3) 阿部 寛之 |
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Author(E) | 1) Takamitsu Tajima, 2) Wataru Noguchi, 3) Hiroyuki Abe |
Affiliation(J) | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技術研究所, 3) 本田技術研究所 |
Affiliation(E) | 1) Honda R&D, 2) Honda R&D, 3) Honda R&D |
Abstract(J) | 自動車走行中のCO2ゼロ化に向けてEVの普及がキーポイントとなる.その実現に向けた技術として,走行中のEVに給電道路から直接充電する走行中充電システム(Electric Road System:ERS)の導入が挙げられる.本発表では,450kW接触サイド式によるERS(走行中充電EVと給電道路)の大型車両への適用検討結果について述べる.本ERSにより乗用車から大型トラックまでの走行中充電が可能となる. Translation |
Abstract(E) | The spread of EVs is a key point for reducing CO2 emissions while driving. Electric Road System (ERS) is one of the key technologies to solve this important issues. The ERS charges electric vehicles directly from the power supply road. This paper describes the application results of 450kW conductive ERS to heavy-duty trucks. In addition, this ERS system makes it possible to charge while driving from passenger cars to heavy-duty trucks. |