Development of a Test to Measure Hazard Perception Ability and Compensatory Driving Study on Driver Characteristics for Delaying Driving Cessation (32)
補償行動を測定可能なハザードパーセプションテストの開発 運転寿命延伸を目指したドライバ運転特性研究(32)
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216219
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.129-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 島崎 敢, 2) 新海 裕子, 3) 小嶋 理江, 4) 稲上 誠, 5) 青木 宏文 |
---|---|
Author(E) | 1) Kan Shimazaki, 2) Hiroko Shinkai, 3) Masaw Kojima, 4) Makoto Inagami, 5) Hirofumi Aoki |
Affiliation(J) | 1) 名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) 名古屋大学, 4) 名古屋大学, 5) 名古屋大学 |
Affiliation(E) | 1) Nagoya University, 2) Nagoya University, 3) Nagoya University, 4) Nagoya University, 5) Nagoya University |
Abstract(J) | タッチパネル式ディスプレイとCGを組み合わせたハザードパーセプションテストを開発し,速度調節機能と自己評価機能を加えることにより,補償運転を測定可能なものとした.指摘されたハザードの種類により,成績の低さが何に由来するのかの推定を試みた. Translation |
Abstract(E) | We developed a hazard perception test that combines a touch panel display and computer graphics and added a speed adjustment function and a self-evaluation function to measure compensatory driving. We attempted to estimate the origin of the low performance according to the type of hazard pointed out. |