Contribution of CAE Analysis to Development of New Hybrid Electric Transaxle for Compact Cars
コンパクト車向け新型HEVトランスアクスル開発に対するCAE技術の貢献
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216265
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.139-21
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 寺本 貴之, 2) 服部 万里, 3) 橋本 洋志, 4) 西山 晃示 |
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Author(E) | 1) Takayuki Teramoto, 2) Masato Hattori, 3) Hiroshi Hashimoto, 4) Kohji Nishiyama |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor |
Abstract(J) | 高い燃費性能と動力性能を両立させるため,コンパクト車向け新型HVトランスアクスルP910を開発した.このトランスアクスルは,TNGA(Toyota New Global Architecture)に基づいて開発を行い,現行Priusを頭出しとするHVトランスアクスル構造を取り入れつつ,さらなる高い燃費性能を達成するための新規のアイテムも織り込んだ.その開発に対してCAEを活用した事例を紹介する. Translation |
Abstract(E) | New HV transaxle P910 for compact car was developed to achieve high performance of power and fuel efficiency. The transaxle was based on TNGA (Toyota New Global Architecture) and combined new items to achieve higher fuel efficiency with the structure of HV transaxle developed for current Prius. The paper introduces an instance of CAE (Computer Aided Engineering) utilization in the development. |