Seamless Shifting of 2-Speed Transmission for EV by Machine Learning (Third Report) Suppression of Clutch Judder
機械学習によるEV用2段速変速トランスミッションのシームレス変速(第3報) クラッチジャダーの抑制
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216268
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.140-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 小川 和樹, 2) 相原 建人 |
---|---|
Author(E) | 1) Kazuki Ogawa, 2) Tatsuhito Aihara |
Affiliation(J) | 1) 法政大学大学院, 2) 法政大学 |
Affiliation(E) | 1) Hosei University, 2) Hosei University |
Abstract(J) | 本報はクラッチジャダーを機械学習による変速制御で抑制することを目的とし,EV用2段速変速トランスミッションを対象として研究を行った.まずジャダーが生じる変速機モデルを開発した.次にモデルに機械学習を適用し,変速に伴うショックとジャダーを抑制し,シームレスな変速が可能であることを示した. Translation |
Abstract(E) | The purpose of this report is to suppress the clutch judder by shifting control by machine learning, and we conducted research on 2-speed transmissions for EVs. First, we developed a transmission model that causes judder. Next, we applied machine learning to the model and showed that it is possible to shift seamlessly by suppressing shock and judder with shifting. |