機械学習によるEV用2段速変速トランスミッションのシームレス変速(第3報) クラッチジャダーの抑制
Seamless Shifting of 2-Speed Transmission for EV by Machine Learning (Third Report) Suppression of Clutch Judder
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216268
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.140-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小川 和樹, 2) 相原 建人 |
---|---|
著者(英) | 1) Kazuki Ogawa, 2) Tatsuhito Aihara |
勤務先 | 1) 法政大学大学院, 2) 法政大学 |
勤務先(英) | 1) Hosei University, 2) Hosei University |
抄録 | 本報はクラッチジャダーを機械学習による変速制御で抑制することを目的とし,EV用2段速変速トランスミッションを対象として研究を行った.まずジャダーが生じる変速機モデルを開発した.次にモデルに機械学習を適用し,変速に伴うショックとジャダーを抑制し,シームレスな変速が可能であることを示した. |
抄録(英) | The purpose of this report is to suppress the clutch judder by shifting control by machine learning, and we conducted research on 2-speed transmissions for EVs. First, we developed a transmission model that causes judder. Next, we applied machine learning to the model and showed that it is possible to shift seamlessly by suppressing shock and judder with shifting. 翻訳 |