Prediction Method of Gear Pitting in Transmission
トランスミッションにおける歯車ピッチングの予測手法
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216271
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.140-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 松田 伊織, 2) 山口 賢一, 3) 西田 恒義, 4) 中村 慎吾, 5) 上村 充範, 6) 小野 克彦, 7) 堀 哲雄 |
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Author(E) | 1) Iori Matsuda, 2) Kenichi Yamaguchi, 3) Tsuneyoshi Nishida, 4) Shngo Nakamura, 5) Mitsunori Kamimura, 6) Katsuhiko Ono, 7) Tetsuo Hori |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車, 7) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor, 6) Toyota Motor, 7) Toyota Motor |
Abstract(J) | トランスミッションの軽量化を実現するためには小モジュールでの出力向上が不可欠であり,そのため歯面の発熱に起因するピッチングが課題となる.今回は,ピッチング予測に対して,歯面面圧を計算可能なCAE技術と計測技術を活用した事例を紹介する. Translation |
Abstract(E) | In order to reduce the weight of the transmission, it is indispensable to improve the output in a small module, and therefore pitting due to heat generation of the tooth surface becomes an issue. This time, we introduce an example of using CAE that can calculate the tooth surface pressure and measurement technology for pitting prediction. |