The Influence of Tire Tread and Sidewall Stiffness in Cleat Testing
突起乗り越し試験におけるタイヤトレッド部とサイド部の剛性の影響
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216280
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.142-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 堀内 俊, 2) 佐々木 達矢 |
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Author(E) | 1) Shun Horiuchi, 2) Tatsuya Sasaki |
Affiliation(J) | 1) 住友ゴム工業, 2) 住友ゴム工業 |
Affiliation(E) | 1) Sumitomo Rubber Industry, 2) Sumitomo Rubber Industry |
Abstract(J) | 乗心地に影響するタイヤ特性値を,突起乗り越し時の路面入力と軸で受ける力で検討した. 突起乗り越し時の振動特性に関係するタイヤ特性と構造を特定するため,今回はタイヤトレッド部とサイドウォール部の構造を変更したタイヤを用いて実験を行った.軸力の速度依存性やタイヤ各部の剛性が与える影響について考察する. Translation |
Abstract(E) | With the input from the cleat and the axial force, we evaluated the tire characteristics in relation to ride comfort in the cleat test. To identify the tire characteristics and structures related to tire vibration in the cleat test, we report the influence of the velocity dependence and the different stiffness of tire with the test tires which has different tread and sidewall stiffness. |