突起乗り越し試験におけるタイヤトレッド部とサイド部の剛性の影響
The Influence of Tire Tread and Sidewall Stiffness in Cleat Testing
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216280
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.142-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 堀内 俊, 2) 佐々木 達矢 |
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著者(英) | 1) Shun Horiuchi, 2) Tatsuya Sasaki |
勤務先 | 1) 住友ゴム工業, 2) 住友ゴム工業 |
勤務先(英) | 1) Sumitomo Rubber Industry, 2) Sumitomo Rubber Industry |
抄録 | 乗心地に影響するタイヤ特性値を,突起乗り越し時の路面入力と軸で受ける力で検討した. 突起乗り越し時の振動特性に関係するタイヤ特性と構造を特定するため,今回はタイヤトレッド部とサイドウォール部の構造を変更したタイヤを用いて実験を行った.軸力の速度依存性やタイヤ各部の剛性が与える影響について考察する. |
抄録(英) | With the input from the cleat and the axial force, we evaluated the tire characteristics in relation to ride comfort in the cleat test. To identify the tire characteristics and structures related to tire vibration in the cleat test, we report the influence of the velocity dependence and the different stiffness of tire with the test tires which has different tread and sidewall stiffness. 翻訳 |